[caption id="attachment_5137" align="alignright" width="300"] Jak wybrać bagażnik rowerowy? Nasz poradnik Ci w tym pomoże![/caption] Lato to czas przejażdżek rowerowych po miejskich ścieżkach i po parkach. W wakacje lubimy również wybrać się na dłuższą wyprawę poza miasto, w góry lub nad jezioro. Czasami jednak trzeba podjechać bliżej rejonów atrakcyjnych turystycznie, aby uniknąć długiej jazdy po zakurzonej szosie. Do przewozu sprzętu rowerowego niezbędne są specjalne bagażniki. Wybierając konkretny model bierzemy pod uwagę szybkość montażu, bezpieczeństwo w takcie jazdy oraz jak najmniejsze prawdopodobieństwo zniszczenia dwuśladu. Jeżeli zależy nam również na niskiej cenie, będziemy musieli się przygotować na rezygnację z jednej, a może nawet dwóch wymienionych cech. Szybkie w montażu i wygodne są bagażniki mocowane na hak. Jeżeli transport ma być maksymalnie stabilny, warto rozważyć zakup platformy. Modele przyczepiane do klapy samochodu są jedną z możliwości, jednak w tym wypadku musimy liczyć się z uszkodzeniami lakieru podczas jazdy po wertepach. Takie bagażniki nadają się do jazdy wyłącznie po gładkich nawierzchniach.
Wygoda na dachu
Jeżeli zdecydujemy się na model montowany na dachu, w grę wchodzą wyłącznie akcesoria z wyższej półki. Wiąże się to oczywiście z wyższą ceną produktu. Musimy liczyć się z wydatkiem sięgającym kwoty rzędu 350 zł, ale w zamian możemy oczekiwać, że szczypce, które przytrzymują rower będą wykonane w taki sposób, aby nie zdzierały lakieru.
Przypinanie uchwytu
W przypadku nieskiego budżetu nie będziemy mieli zbyt dużo możliwości, jednak możemy zdecydować się na uchwyty stalowe. Uchwyty wykonane z aluminium nie są dużo lepsze od stalowych i można je ze sobą porównać. Warto unikać uchwytów wykonanych z aluminium słabej jakości, które w trakcie użytkowania będzie się odkształcać. Minusem tego rozwiązania jest dość długi czas montażu - założenie trzech uchwytów i belek dachowych może zająć nawet godzinę.
Bagażnik na hak
Zakładanie sprzętu na dach wysokiego pojazdu terenowego to zadanie prawie niewykonalne w zwykłych warunkach i w jedną osobę. Odpada również bardzo szybka jazda, ponieważ auto wraz z załadunkiem może mieć nawet 3,5 metra wysokości. W przypadku dużych aut najlepszym rozwiązaniem będą bagażniki mocowane do haka holowniczego. Wysokość auta nie ma tutaj znaczenia, dlatego takie modele nadają się do wszystkich samochodów, także typu SUV. Na bagażnikach można zamocować rower lub inny nieporęczny pakunek, który nie mieści się do środka. Dużym plusem jest fakt, że takim autem można nadal wjeżdżać do garażu (wraz z założonym jednośladem). Jedynym warunkiem jest, aby samochód był wyposażony w hak holowniczy.