Reprezentanci służby medycznej na co dzień mierzą się z różnymi dolegliwościami swoich pacjentów, problemami administracyjnymi, czasem też z przykrymi zdarzeniami jak przemoc wobec nich lub śmierć. Warunki, w jakich pracują, są bardzo specyficzne. Każdy drobiazg, który będzie im przypominać o dobrych stronach ich fachu, ułatwi wykonywanie obowiązków lub po prostu przyniesie uśmiech na twarz jest dla nich na wagę złota. Ale nie tylko medykom należą się prezenty - mała drobnostka dla klientów, którą zabiorą ze sobą po wizycie w gabinecie lub aptece, to równie miły gest - taka nagroda za troskę o własne zdrowie.

Takie drobiazgi to też doskonały pomysł na gadżety reklamowe - szczególnie, gdy reklamowany podmiot działa w branży medycznej. Takie upominki zapadają w pamięć każdej obdarowanej i każdemu obdarowanemu, niezależnie od zawodu czy roli, jaką spełnia w systemie ochrony zdrowia. Wybór prezentów oferowany na rynku jest całkiem szeroki - powstaje więc pytanie: jak wybrać właściwy prezent?

Po pierwsze: praktyczne

gadżety medyczneKryterium praktyczności jest jak najbardziej zasadne. Takie gadżety medyczne, które wykorzystuje się co i rusz, to doskonały nośnik reklamy. Co można wykorzystać do tego celu? Z jednej strony mogą to być przedmioty codziennego użytku, które równie dobrze można spotkać poza gabinetem czy farmacją. Pamięci USB (czyli pendrive'y) to koronny przykład, ale nie jedyny. Długopisy są trochę oklepanym prezentem, ale ich przydatność jest niezaprzeczalna. Dobrym ruchem jest też skorelowanie prezentu z nadchodzącym sezonem. Okulary przeciwsłoneczne latem, rozgrzewacze żelowe zimą? Czemu nie! Wystarczy umieścić logo!

Z drugiej strony można zastanowić się nad typowo branżowymi gadżetami. Etui na recepty przyjmie każdy pacjent, który wolałby uniknąć ich zgubienia. Termometr cyfrowy to trochę droższy gadżet, ale przez to też bardziej przykuwający uwagę. Również pielęgniarki można obdarować czymś praktycznym - np. typowym zegarkiem pielęgniarskim z odpowiednią reklamą. Artykuły higieniczne jak nawilżane chusteczki to też praktyczny gadżet, przydatny w gabinecie, ale i nie tylko - pacjent może z nich korzystać również u siebie w domu Co warto nadmienić - nawet najbardziej banalny prezent można urozmaicić, aby wyróżniał się spośród rzeszy gadżetów od konkurencji. Nikt nie chce być tylko kolejną firmą wręczającą takie same gadżety jak reszta, prawda?

Pamięć i uśmiech

Nie zawsze jednak prezent musi być praktyczny. Dobre gadżety medyczne to też takie, które niosą ze sobą jakieś skojarzenia, idee lub po prostu przykuwają oko - jak w życiu. Od kolejnej pary skarpet ciekawszy jest np. medalion ze zdjęciem ukochanej osoby. Oczywiście, nie chodzi o to, by wręczać zdjęcia pacjentów lekarzom (i vice versa). Jednak biżuteria to dobry trop - bransoletki, naszyjniki, kolczyki... Jednakże nie chodzi o samą biżuterię - liczy się też to, aby odwoływała się do medycyny. Zapis uderzenia serca z elektrokardiogramu (z odpowiednim grawerunkiem) jako ozdoba łańcuszka jest świetnie rozpoznawalny nawet dla laika, a przy okazji przypomina o powołaniu obdarowanego.

Ale żeby nie było śmiertelnie poważnie - pamiętajmy, że wszyscy jesteśmy ludźmi. Odrobina humoru też nie zaszkodzi, a jeśli połączy się ją z reklamą, to od razu na myśl przychodzą milsze skojarzenia o danej firmie. Kubek ze śmiesznym, ale wysmakowanym napisem może być strzałem w dziesiątkę! Byle tylko nie zapomnieć o własnym brandingu ;)