W każdym biurze znajdziemy sporo opakowań tekturowych, które znalazły się tam w związku z dostawami zamówionych produktów czy np. zakupem artykułów papierniczych dla potrzeb firmy. W wielu przypadkach kartony te są od razu wyrzucane, podczas gdy mogą być ciekawie wykorzystane do potrzeb archiwizacji, wprowadzania porządku oraz opanowania bieżących spraw.
Oczywiście, nie wszystkie opakowania tekturowe sprawdzą się w każdych okolicznościach, dlatego poniżej podajemy kilka pomysłów na to, jak zaoszczędzić na innych sprzętach, wykorzystując praktycznie zalegające po dostawach kartony. Dzięki temu możemy zaoszczędzić firmowe fundusze, a jednocześnie przysłużyć się otaczającej nas naturze.
Archiwizacja dokumentów
Najprostszym wykorzystaniem opakowań tekturowych jest użycie ich do archiwizacji dokumentów. Doskonale sprawdzą się w tym kontekście opakowania np. po papierze do ksero, które są dość wysokie, gdy kupimy kilka opakowań, a dodatkowo odpowiadają rozmiarem kartkom A4, co znacznie ułatwia przechowanie dokumentów. Dobrze jest w takim przypadku wkładać do pudełek dokumentację uporządkowaną chronologicznie, co znacznie ułatwi potem znalezienie odpowiedniego zakresu dat. Co więcej, włożenie dokumentów do koszulek foliowych również ułatwi szybkie wyjęcie interesujących nas dokumentów.
Miejsce na bieżące sprawy
Kartony o różnych rozmiarach możemy wykorzystać również, tworząc wyposażenie w stylu vintage do wnętrza biura. Wystarczy wziąć część kartonu, np. pokrywę, a następnie obkleić ją szarym papierem. Wówczas możemy na przodzie napisać, do czego dany karton służy, tworząc ekologiczną wersję tacek na aktualności. W ten sposób stworzymy np. skrzynki odbiorcze dla konkretnych pracowników biurowych. Co więcej, opakowania tekturowe (https://zingpack.com.pl/pol_m_Opakowania-tekturowe-306.html) możemy wykorzystać tez na gromadzenie korespondencji czy wprowadzenia porządków między listy aktualne, wymagające załatwienia czy też już zarchiwizowane.
Do wysyłania paczek
Oczywiście, możemy też opakowania tekturowe wykorzystać w tradycyjny sposób. Jeśli wysyłamy sporo paczek z większymi produktami, to świetnym rozwiązaniem będzie chowanie pudełek np. w magazynie, a następnie używanie ich do wysyłania produktów do klientów czy kontrahentów. Wystarczy wybrać odpowiednie pudełko, włożyć do niego zabezpieczoną zawartość przesyłki, a następnie wypisać adres i przygotować całość do odbioru przez kuriera. W ten sposób ekologicznie podchodzimy do kwestii obrotu wtórnego opakowaniami, zwłaszcza w przypadku, gdy używamy ich sporo i nie chcemy dodatkowo obciążać budżetu oraz sumienia firmy.