Bardzo często w praktyce nie zwraca się na nie większej uwagi. Są one jednak elementem niezbędnym wykorzystywanym między innymi do oznaczania produktów, zabezpieczania, adresowania, czy też archiwizowania. Można wyróżnić wiele rodzajów naklejek. Jakie jest ich zastosowanie?

Co to są etykiety?

etykiety samoprzylepne

Pod określoną nazwą ukrywają się papierowe kartoniki, które podklejane są od spodu. Ich wykorzystanie polega na odklejeniu jednej warstwy i umieszczeniu oznaczenia na wybranej powierzchni. Gdy mamy do czynienia z większą ilością wyrobów, to wówczas do ich oznaczania wykorzystuje się pomocne narzędzie, którym są specjalne aplikatory, na przykład metkownice. Etykiety samoprzylepne wykorzystywane są do zadruku zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej. Na ich powierzchni można zaprezentować informacje dotyczące składu określonego produktu, ceny, promocji. Co więcej, można na nich zaprezentować kod kreskowy, logo marki, datę ważności, a nawet hasło marketingowe.

Podstawowe rodzaje naklejek

Wybór odpowiedniej nalepki ma bardzo duże znaczenie dla takich elementów jak jej trwałość oraz widoczność. Jest to czynnik informacyjny, który w ogromnym stopniu decyduje o chęci zakupu danego produktu przez kupujących. Przy ich wyborze powinno się wybierać papier matowy, błyszczący, bądź termiczny do powierzchni, na którą będzie naklejany. Wyróżnia się następujące podstawowe rodzaje etykiet: foliowe - takie rozwiązanie charakteryzuje się niezwykłą odpornością na działanie wilgoci, wysokich temperatur, kwasów, czy też różnych środków chemicznych, samokruszące się - są dobrą alternatywą, gdy po pewnym czasie zajdzie potrzeba oznakowania produktu w inny sposób, z tworzyw sztucznych - są to etykiety, które wykazują się dużą odpornością na ścieranie. Podkreślić należy fakt, że etykiety samoprzylepne wykorzystuje się praktycznie w każdej branży. Można je umieścić na książkach, artykułach spożywczych, zabawkach, Jest to podstawowy sposób pozwalający na przekazanie kupującemu istotnych informacji o produkcie. Jest to narzędzie marketingowe, którego celem jest skłonienie odbiorcy do nabycia konkretnego towaru i większego zainteresowania się określonym artykułem.

Na jakie kwestie należy zwrócić uwagę przy wyborze etykiet?

W pierwszym aspekcie należy zwrócić uwagę na projekt graficzny i z jakich elementów jest złożony. Pozwoli to na dostosowanie odpowiedniego rozmiaru etykiety. Istotną kwestią jest także rozmieszczenie treści oraz innych czynników w ujęciu czytelności. Wszystko musi wyglądać bardzo dobrze i przyciągać wzrok potencjalnych klientów. Innym ważnym czynnikiem jest barwa naklejki. Etykiety samoprzylepne są narzędziem, które nie jest przeznaczone tylko do pełnienia funkcji informacyjnej. Powinny być one niezwykle atrakcyjne, gdyż to w dużej mierze wpływa na decyzje o zakupie. Podkreślić należy fakt, że nieodpowiednio wybrany materiał etykiet może być przyczyną dużych strat finansowych dla firmy. Przykładem niewłaściwego wyboru może być materiał papierowy, który może ulec całkowitemu zniszczeniu po kontakcie z wodą czy wysoką temperaturą. Wówczas uniemożliwi to identyfikacje artykułu. Etykiety samoprzylepne zaopatrzone powinny być również w dobry rodzaj kleju. Ma to istotne znaczenie na przykład, jeżeli chodzi o branżę logistyczną. W tym przypadku nie można sobie pozwolić na odklejenie nalepki, co w konsekwencji może doprowadzić do zgubienia produktu.