Bez odpowiedniej reklamy produktu bardzo trudno jest osiągnąć zadowalającą sprzedaż, a w wielu przypadkach w ogóle nie będzie ona możliwa. Jak ludzie mają kupić jakąś rzecz, gdy nie wiedzą nawet o jej istnieniu lub nie mają pojęcia o tym, jak ona działa lub czym się charakteryzuje? Reklama to środek do tego, aby poinformować ludzi o swoim produkcie i zyskać ich zaufanie, przedstawiając jego cechy oraz zastosowanie. Sposobów na reklamę jest jednak wiele, a nie zawsze jesteśmy w stanie od razu skorzystać ze wszystkich dostępnych nam kanałów. Poniżej przedstawiamy kilka popularnych rodzajów reklam, które mogą Wam pomóc obrać właściwą strategię.
Spoty reklamowe
Ten rodzaj reklamy znamy chyba wszyscy z telewizji. Jednak od pewnego czasu spoty reklamowe możemy oglądać również w Internecie, na serwisach takich jak YouTube, w mediach społecznościowych czy na firmowych stronach internetowych. Niektóre reklamy są odbierane dobrze i zapamiętywane na długo, inne przechodzą bez echa i zostają szybko zapomniane. Z tego powodu, spot reklamowy warto przygotować solidnie i z pomysłem. Dobra realizacja ma większe szanse na to, aby pomóc osiągnąć nasze cele. Duży potencjał mają też reklamy humorystyczne lub po prostu budzące silne emocje. Jednak nie do wszystkich branż czy grup odbiorców będzie pasować dowcip. Zwróćcie więc uwagę na dopasowanie reklamy do charakteru produktu oraz do grupy odbiorców. Produkcję najlepiej będzie zlecić profesjonalnej firmie z doświadczeniem takiej jak Simple Frame.
Reklama w Social Media
Media społecznościowe są w tych czasach ogromną siłą i niemądrze byłoby z tego nie skorzystać. Jedną z możliwości ich wykorzystania jest prowadzenie firmowej strony na Facebook’u. Sposób prowadzenia strony powinien być dopasowany do rodzaju odbiorców, a aktywność na profilu regularna. Publikacja jednego wpisu w miesiącu może nie wystarczyć, a niedopasowana do odbiorców komunikacja często zniechęca do śledzenia naszego profilu. Nie ignoruj też komentarzy, nawet tych negatywnych. Brak odpowiedzi na krytykę i zarzuty po prostu nie wzbudza zaufania, a wręcz rodzi poważne wątpliwości u potencjalnych klientów. Drugim sposobem jest wykupienie reklamy na Facebooku. Może być to wspomniany wcześniej spot reklamowy lub atrakcyjny wpis, który zachęci do zakupu Waszych produktów lub do polubienia Waszej strony. Nawet jeżeli osoba, która polubi Wasz post czy film reklamowy nic nie kupi, jej aktywność może zachęcić do tego kogoś z jej znajomych. Im więcej użytkowników posiada Wasza strona, oraz im większa jest ich aktywność, tym większa jest Wasza szansa na osiągnięcie zadowalającej sprzedaży.