Dlaczego niektóre sklepy odzieżowe cieszą się większym zainteresowaniem od innych? Z pewnością ważny jest asortyment oraz ceny, jakie znajdują się w sklepie. Nie bez znaczenia są zniżki, atrakcyjne promocje i pomocna obsługa. Jednak sklep powinien być przede wszystkim przyjazny klientowi.

Dobra organizacja sklepu to podstawa, dlatego tak ważne jest prawidłowe wyposażenie butiku odzieżowego. Jeżeli klient będzie zagubiony wśród asortymentu, z pewnością nie zechce do niego wrócić. Jak zatem zadbać o sprawne działanie placówki i stworzyć przyjazne warunki?

Przede wszystkim trzeba zadbać o wyeksponowanie towaru w taki sposób, aby klienci mieli swobodny dostęp do ubrań. Wszystkie egzemplarze powinny być łatwe do zdjęcia z wieszaka - tak, aby klienci nie obawiali się, że coś spadnie lub się przewróci. Na sklepie musi być wystarczająco dużo miejsca, aby ludzie nie tłoczyli się przy regałach lub wieszakach, ale też nie może pozostawać zbyt dużo wolnej przestrzeni, która sprawia wrażenie pustki asortymentowej.

wyposażenie sklepu odzieżowegoWyposażenie butiku odzieżowego powinno obejmować wolnostojące wieszaki oraz regały z głębokimi półkami. Wieszaki służą do eksponowania ubrań lekkich oraz takich, które mogą się łatwo wygnieść, np. t-shirty, koszule, spódnice, sukienki. Na regałach przechowuje się z kolei odzież dzianinową, która może ulec rozciągnięciu na zwykłych wieszakach (swetry, dzianinowe bolerka, spódnice). Najczęściej wykorzystywane wieszaki wykonane są z metalu lub plastiku i posiadają klasyczny kształt. Do spódnic przeznaczone są specjalne modele z klipsami, które można dowolnie przesuwać i dostosowywać do szerokości spódnicy. Spodnie eksponowane są zazwyczaj za pomocą wieszaków z poprzecznym drążkiem lub specjalnym klipsem.

Niektóre butiki decydują się także na umieszczanie koszyków zbiorczych, w których znajdują się egzemplarze będące resztkami kolekcji. Kosze są objęte promocjami, dlatego nie obowiązuje tutaj żadna zasada przechowywania - wszystkie rzeczy są składowane razem, bez szczególnego podziału.