Karma Pedigree Pedigree to bardzo znana marka psiej karmy – i nie tylko. Dba o to jej właściciel, Mars Inc., dzięki którego inwestycjom wciąż jesteśmy atakowani kolejnymi reklamami pełnymi uszczęśliwionych do oporu psiaków. Zajadają one karmy suche i mokre, jakby od tego zależał los świata a jutro miało nigdy nie nadejść. Wiadomo o co chodzi – o biznes, a psy są tylko środkiem do zarobienia pieniędzy, prawda? No, w tym przypadku nie do końca... Właściciele marki postanowili wykorzystać zdobytą na rynku pozycję nie tylko do kolejnych wzmocnień swojej korporacji, ale również dla uczynienia czegoś dobrego dla psów, które stały się przecież źródłem ich zysku. W 1997 roku do istnienia została powołana filantropijna organizacja The Pedigree Foundation, której głównym celem jest pomaganie potrzebującym psom w znalezieniu domów pełnych miłości. Od początku swojej działalności fundacja przekazuje darowizny na rzecz schronisk dla psów i umożliwia miłośnikom psów adopcję zwierząt, udział w wolontariatach oraz przekazywanie datków. Po dziś dzień The Pedigree Foundation przekazała na te cele wiele milionów dolarów. Brzmi nieźle, prawda? Korporacja ma na celu nie tylko karmienie psów i zbijanie na tym niesamowitych pieniędzy, ale również pomaga potrzebującym zwierzętom. Jasne, pewnie nie wszystkie pobudki przyświecające jej powołaniu były czysto altruistyczne – ale nawet jeżeli właśnie tak było, to co z tego? Jeżeli choć jeden pies dzięki temu znalazł dom, a całe rzesze psów jedzą smakującą im karmę, to... chyba jest dobrze?