Pozycjonowanie stron internetowych pod wyszukiwarki jest bardzo ważne, ponieważ dzięki temu na stronie mogą znaleźć się odwiedzający. Jakaś drogą trzeba dość właśnie do tej strony i zwykle ta droga prowadzi przez największa wyszukiwarkę, czyli Google. To ona posiada bot wyszukiwawczy, który przechodzi odpowiednio po stronach i analizuje, co ta strona ma do zaoferowania. Najczęściej opiera się to na zwykłych słowach kluczowych. Ważne jest jednak przystosowanie strony tak, aby ten bot wyszukiwawczy „stwierdzić”, że ta strona ma coś konkretnego do zaoferowania.

Przeważnie strony są o jednej tematyce. Dzięki temu można określić, pod jaką tematykę, a co za tym idzie, pod jakimi słówkami warto pozycjonować stronę. Pierwsze, czym warto się zająć, to odpowiednią optymalizacją strony pod wyszukiwarkę. Do tego służy seo audit, który określa, jakie powinny być wprowadzone na stronie zmiany, aby ta strona była o wiele bardziej przyjazna dla wyszukiwarek. Takie audyty wystawia naprawdę wiele firm zajmujących się pozycjonowanie. Warto jednak się zainteresować, jak wygląda seo audit, ponieważ to może być pierwszy bardzo ważny krok, aby ulepszyć swoją pozycję w wyszukiwarkach. Im wyższa pozycja, tym większa szansa, że osoba szukająca wejdzie na tę stronę. Ważne to jest szczególnie dla posiadaczy sklepów internetowych, ponieważ każda potencjalnie odwiedzająca osoba może być klientem.

Bardzo przydatny jest także seo check. To dzięki niemu można na bieżąco obserwować aktualną pozycję strony w wyszukiwarkach. Pozycja ta pokazuje, na którym miejscu jest strona po podaniu danej frazy. Seo check także potrafi określić page rank strony, oraz pokazać, jaki dana strona ma tytuł, słowa kluczowe oraz opis. Przydatne narzędzie dla wszelkich osób zajmujących się pozycjonowanie stron internetowych, oraz dla osób, których strona jest pozycjonowana.